سوالات متداول سئو Seo

پاسخ به بیش از یکصد سوال کاربران پیرامون سئو وب سایت به صورت اختصاصی در وبیسا

در این صفحه شما در واقع یک دوره کامل یادگیری سئو را خواهید داشت . اینجا به بیش از صد پرسش و پاسخ درباره سئو و بهینه سازی وب سایت دسترسی خواهید . با مطالعه و دانستن پاسخ این سوالات شما در اصل یک کتاب ۱۰۰ صفحه ای را خوانده اید … جالب نیست؟این بخش هر چند وقت یگبار بروزرسانی خواهد شد و پرسش و پاسخ جدید به آن افزوده خواهد شد.امید است مورد رضایت شما کاربران گرامی وبیسا قرار گیرد.

این نکته را هم باید بگوییم که ما سعی کردیم که سوالات متداول سئو را در این مقاله ذکر کنیم و سوالات جزئی تر را شما همچنان می توانید از ما بپرسید.

صفحه مقالات تخصصی سئو نیز در وبیسا همچنان هر هفته در حال انتشار مقالات جدید است.

مقدمات سئو

  • سئو چیست؟

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:سئو سایت به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

  • موتور جستجو چیست؟

موتور جستجو، یک نرم افزار تحت وب است که برای جستجو و یافتن اطلاعات در وب توسعه یافته است. موتورهای جستجو عموما به عبارات وروردی کاربران پاسخ داده و لیستی از صفحات مرتبط را ارائه می دهند.

  • چرا به سئو نیاز داریم؟

سئو وب‌سایت و کسب‌و‌کار شما را به کاربران نشان و کاربران و بازدیدکنندگانتان را افزایش می‌دهد و در‌نهایت، باعث افزایش فروش و بازدهی وب‌سایت می‌شود.

  • آیا سئو به کدنویسی نیاز دارد؟

درمجموع خیر، اکثر اصول سئو بدون کد‌نویسی انجام می‌شوند؛ اما اگر با کد‌نویسی نیز آشنا باشید، قطعاً سئو کار بهتری خواهید شد.

  • من سئو (SEO) را از چه جایی باید بیاموزم؟

هزاران منبع بسیار عالی و موفق در زمینه سئو وجود دارد و شما می‌توانید با کمک آن‌ها سئو را فرا بگیرید.اگر شما سرمایه کمی دارید، می‌توانید به سراغ وبلاگ‌هایی بروید که در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجو فعال هستید، برای مثال Moz، Search Engine Journal، Search Engine land، Marketing Land، SEMPost و تعداد بیشماری دیگر از وبلاگ‌ها که برای مثال در WordSteam به آن‌ها اشاره شده است.ما در این صفحه از وبیسا تمامی مبانی اصلی سئو را به صورت کامل به شما ارائه کرده‌ایم. اگر علاقمند کتاب هم هستید کتابThe Art of SEO وجود دارد و دوره‌های مفصلی نیز از سوی دو شرکت Udemy و Lynda عرضه شده است.

سئو برای کسب‌وکارها

  • آیا کسب‌وکارها به سئو نیاز دارد؟

تمام کسب‌‎وکارهایی که سایت دارند به سئو نیاز دارند. با توجه به آنلاین شدن بسیاری از خدمات و دگرگون شدن فضای کسب وکاری بیش از هر موقع دیگری به سئو نیاز خواهند داشت.

  • سئو چقدر طول می‌کشد؟

پاسخ این سوال به عوامل مختلفی همچون فعالیت پیشین و اعتبار سایت، حوزه فعالیت، حضور رقبا در فضای آنلاین و … بستگی دارد. برای برخی از حوزه‌ها ممکن است ۳ ماه و برای برخی دیگر شاید تا یک سال هم نتوان رتبه اول گوگل را به دست آورد. به طور میانگین حدود ۶ ماه باید زمان در نظر گرفت؛ به یاد داشته باشید سئو فرایندی مستمر و ادامه‌دار است و با یکبار سئو کردن، از آن بی‌نیاز نخواهید شد.

  • آیا برای سئو سایت باید کسی را استخدام کنیم؟

پاسخ دادن به این مورد از سوالات متداول سئو بستگی به خودتان دارد. استخدام سئو کار می تواند خیلی به شما کمک کند و ریسک های سئو را برای شما کمتر کند. هرچند که باید حواستان باشد که سئو کار حتما از روش های کلاه سفید استفاده کند و باعث پنالتی شدن سایت شما نشود.

  • آیا خودم می‌توانم کار سئو سایتم را انجام بدهم ؟

اگر برای یادگیری سئو زمان کافی را صرف کنید و از منابع آموزشی مناسب استفاده کنید، بله شما هم می‌توانید به یک متخصص سئو تبدیل شوید. با توجه به اینکه کار سئو روز به روز سخت‌تر می‌شود، ممکن است لازم باشد چندین ماه برای این کار زمان صرف کنید.

اگر هدف شما از یادگیری سئو، سئو کردن سایت شخصی خودتان است، از نظر اقتصادی و زمانی بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید.

  • چه مقدار زمان نیاز است تا سئو به نتیجه برسد ؟

همان طور که در پرسش قبلی گفته شد، زمان دقیقی برای موفقیت در سئو وجود ندارد و هر چه فعالیت رقبا بیشتر باشد و تعداد آن‌ها زیادتر باشد، رسیدن به هدف سئو طولانی‌تر و مشکل‌تر خواهد بود.

  • چه مقدار زمان نیاز است تا نتایج سئو قابل مشاهده باشد ؟

زمان مشخصی برای این کار وجود ندارد. بسته به عوامل متعدد که برخی از آن‌ها در اختیار صاحب سایت و متخصص سئو نیست، این زمان متغیر است. برای مثال مدت زمان فعالیت سایت، اقدامات سئو در گذشته، مقدار محتوای موجود روی سایت و استراتژی سئو پیاده‌سازی شده روی سایت، از جمله عواملی هستند که روی زمان دستیابی به سئو اثر می‌گذارند.اگر روند فعالیت‌های سئو مثبت و مناسب باشد، پس از چند هفته باید بتوان اثرات مثبت فعالیت‌های سئو را احساس کرد.

  • آیا سئو واقعا نتیجه بخش است ؟

بله قطعا همین طور است. سایت‌هایی که در رتبه‌های نخست گوگل قرار دارند، روزانه صدها یا هزاران بازدید و مشتری جذب می‌کنند.

  • آیا سئو به صورت رایگان قابل انجام است ؟

خیر. مثل هر کار دیگری که نیاز به صرف زمان و انرژی دارد، سئو هم به صورت رایگان قابل انجام نیست. بلکه حتی سئو در کلمات با ارزش و رقابتی، بسیار پر زحمت و پر هزینه است.

  • آیا خرید بک لینک برای سئو مفید است ؟

خرید بک لینک از نظر گوگل کاری غیر قانونی محسوب می‌شود و اگر متوجه شود که بک‌لینک‌ها خریداری شده‌اند، هم سایت خریدار و هم سایت فروشنده جریمه خواهند شد.با این حال هنوز بسیاری از افراد این کار را انجام می‌دهند و برخی از آن‌ها که توسط گوگل شناسایی نشده‌اند، می‌توانند به نتایجی در سئو دست پیدا کنند.گوگل به صورت مستمر در تلاش است تا خطای شناسایی بک‌لینک‌های خریداری شده را کمتر و کمتر کند.

  • چرا قیمت سئو زیاد است ؟

قیمت سئو بر اساس مقدار کار و زمان صرف شده برای آن تعیین می‌شود. با توجه به اینکه دستیابی به موفقیت در سئو روی کلمات کلیدی رقابتی، بسیار مشکل است، به همین نسبت هزینه‌ی آن هم زیاد است.نباید فراموش کرد که مبلغی که برای سئو پرداخت می‌شود در حقیقت نوعی هزینه برای تبلیغات و جذب مشتری و کسب درآمد بیشتر است. بازدهی سئو گاهی ده‌ها برابر مبلغی است که برای آن هزینه شده است.

  • آیا سئو ارزش مبلغی که پرداخت می‌شود را دارد ؟

اگر کلمات کلیدی هدف به درستی انتخاب شوند و کلماتی باشند که به افزایش فروش و کسب درآمد منجر شوند، بله قطعا ارزشمند است. عدم بازدهی مبلغ پرداخت شده ممکن است به دلیل انتخاب نادرست کلمات کلیدی یا به دلیل عدم موفقیت در سئو باشد.

  • تفاوت بین نتایج ارگانیک با نتایج پولی چیست؟

نتایج ارگانیک نتایجی هستند که براساس برخی الگوریتم‌ها به‌رایگان در موتورهای جست‌وجو ظاهر می‌شوند؛ ولی نتایج جست‌وجوی پولی یا تبلیغاتی در بالا یا کنار صفحه به‌نمایش درمی‌آیند. نتایج پولی لینک‌هایی هستند که تبلیغ‌کنندگان برای نمایش در موتورهای جست‌وجوی مختلف هزینه می‌پردازند.

 

کلیات سئو

  • چگونه بفهمم که کدام صفحه از سایت من ایندکس شده است؟

خیلی راحت است! کافی است که موتور جست و جو (گوگل) را باز کنید و این عبارت را در قسمت سرچ تایپ کنید:

Site:www.YOURDOMAIN.com

شاید لازم به ذکر باشد که بگوییم عبارت YOURDOMAIN همان نام دامنه سایت خود شماست و لطفا به جای آن، اسم سایت خودتان را قرار دهید.

  • بهترین هدف برای سئو وب‌سایت چیست؟

وقتی به هدف خود برای سئو فکر می‌کنید، فقط به بالای قیف بازاریابی و دریافت تعداد بازدیدهای بیشتر برای وب‌سایت خود فکر نکنید. درباره قیف بازاریابی کامل خود و میزان ترافیک باکیفیتی که به وب‌سایتتان می‌آورید، دقیق فکر کنید. آیا افرادی که وب‌سایتتان را ازطریق SEO پیدا می‌کنند، واقعاً هدفشان استفاده از خدمات شماست؟ اگر نه، آیا برای این افراد واقعاً مهم است که ترافیک وب‌سایتتان افزایش یافته است؟ همان‌طورکه اهدافتان را تعیین می‌کنید، در نظر بگیرید که ترافیک معمولی درمقابل ترافیک باکیفیت برایتان تفاوتی دارد یا خیر. اهداف را نه‌تنها براساس ترافیک، بلکه براساس کل قیف بازاریابی خود تعیین کنید.

اصطلاحات سئو

  • بک لینک و لینک‌سازی در سئو به چه معناست؟

بک‌لینک پیوندی از یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر است و به‌عنوان سیگنال رتبه‌بندی برای گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو عمل می‌کند. هنگامی که وب‌سایتی به محتوای شما لینک می‌دهد، یعنی محتوای شما را با کیفیت محسوب و آن را به کاربران خود توصیه کرده است. اگر بک‌لینک‌ها به‌صورت صحیح ایجاد شوند، دید و رتبه شما را در SERPها می‌توانند افزایش دهند. خزنده‌های موتورهای جست‌وجو با استفاده از لینک‌ها در اینترنت حرکت می‌کنند؛ بنابراین، هرچه تعداد وب‌سایت‌هایی که به وب‌سایتتان لینک می‌دهند، بیشتر باشد، بیشتر به‌عنوان منبع معتبر دیده خواهید شد و رتبه بهتری کسب خواهید کرد.

  • لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ فرآیندی است که باعث می شود سایر وب سایت ها به وب سایت شما لینک داده شوند. لینک ها یکی از ۳ فاکتور برتر رتبه بندی گوگل هستند، که مانند رای اعتماد یک سایت به سایت دیگر عمل می کنند. اما همه لینک ها از ارزش و کیفیت لازم برخوردار نیستند. برخی از لینک ها، مصنوعی و غیر طبیعی محسوب می شوند. تلاش کنید در وب سایت هایی لینک شوید که به طور موضعی، به وب سایت شما لینک می دهند و معتبر هستند.

  • ترافیک ارجاعی چیست؟

ترافیک ارجاعی ترافیکیست که از سایر منابع به جز موتورهای جستجو به دست می آید. به عنوان مثال، وقتی کاربری بر روی لینکی از سایت شما در یک سایت دیگر کلیک می کند و به صفحه ای از وبسایتتان می رسد، این نوع ترافیک از نوع ارجاعی خواهد بود.

  • رتبه الکسا چیست؟

وبسایت الکسا، سایت ها را بر اساس میزان ترافیکشان رتبه بندی می کند. بنابراین از نظر سئو می تواند معیاری در میزان موفقیت برنامه سئو شما باشد.

  • رتبه الکسا در سئو

این رتبه بر اساس ترکیب دو فاکتور تعداد بازدیدکنندگان و تعداد صفحاتی که این کاربران در سه ماه گذشته از آنها بازدید کرده اند محاسبه می گردد. وب سایتی که بیشترین مجموع بازدید کننده و صفحات بازدید شده را داشته باشد به عنوان رتبه یک محسوب خواهد شد.

  • بانس ریت چیست؟

بانس ریت (Bounce rate) به درصدی از کاربران گفته می شود که بعد از ورود به سایت و مطالعه آن صفحه، صفحات دیگر را در آن سایت بازدید نمی کنند.

  • محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری به صفحاتی گفته می شود که دارای محتوای یکسان اما یو ار ال های متفاوت هستند. این یکی از مسائل شایع در بین سایت هاست و اغلب در وب سایت های مبتنی بر سیستم های مدیریت محتوا دیده می شود.

  • بک لینک های متنی چیست؟

بک لینک های متنی (contextual backlink) لینک هایی از سایت ما در سایر سایت ها هستند که در داخل محتوای متنی قرار دارند. در تصویر زیر نمونه ای از این نوع بک لینک را مشاهده می فرمایید:
بک لینک ها از این نوع، بسیار قدرتمند هستند و تاثیر آنها از سایر بک لینک ها بیشتر است. همچنین کسب این گونه بک لینک ها نیز سخت تر از سایر انواع می باشد.

  • منظور از آنالیز رقبا چیست؟

آنالیز رقبا یکی از بخش هی مهم در برنامه بازاریابی شرکتتان است. این آنالیز در حیطه بازاریابی و مدیریت استراتژی انجام شده و بر روی شناخت نقاوط قوت و ضعف رقبا تکیه دارد.
این آنالیز ها باید ها و نبایدهایی را برای ما روشن می کند تا متوجه فرصت ها و تهید ها شویم.

  • سئو کلاه سیاه چیست؟

منظور از سئو کلاه سیاه استفاده ار روش ها و تکنیک هاییست که تنها بر روی موتورهای جستجو تمرکز دارد و توجهی به خواسته های کاربران ندارد. همچنین در این تکنیک ها طبق دستورالعمل های موتورهای جستجو نیز رفنار نمی شود.

  • جعبه پاسخ گوگل چیست؟

جعبه پاسخ گوگل (Rich Answer Box) تلاشی از طرف گوگل است تا کاربران بدون اینکه وارد یک سایت شوند جواب پرسش خود را ببینند.
پاسخ های گوگل در شکل های متفاوتی نمایش داده می شوند که می توانند به شکل دستورالعمل، نتایج مسابقات، نمودار، ماشین حساب، اسلایدرها، پاسخ های متنی، راهنمای قدم به قدم، نقشه ها و انواع دیگر باشند.

  • رقص گوگل چیست؟

رقص گوگل (Google Dance) یک اصطلاح منقضی شده است که برای توصیف تغییر جایگاه وبسایت در یک بازه زمانی کوتاه مورد استفاده قرار می گرفت.

نتایج گوگل به صورت دوره های ۳ تا ۵ روزه به طور مداوم تغییر می کند. ربات های گوگل وبسیات ها را مجددا بازدید می کنند، تعداد لینک های داخلی و خارجی آن ها را میشمارند و بر این اساس مجددا صفحات را رتبه بندی می کنند.

  • گوگل سندباکس چیست؟

گوگل سندباکس فیلتری بر روی سایت های جدید است و در نتیجه، آن سایت ها آنطور که باید رتبه خوبی در کلمات کلیدی خود کسب نمی کنند. حتی با تولید محتوای با کیفیت نیز ممکن است یک سایت مدت ها در سندباکس گوگل بماند.

  • تکرار کلمات کلیدی چیست؟

تکرار کلمات کلیدی (keyword frequency) به تعداد به کار رفتن یک کلمه یا عبارت کلیدی در محتوای یک صفحه گفته می گردد.

  • چگالی کلمات کلیدی چیست؟

منظور از چگالی کلمات کلیدی (keyword density) تراکم استفاده از کلمات کلیدی در متن محتوای یک صفحه است. از معیار چگالی کلمات کلیدی برای شناسایی میزان ارتباط یک صفحه با یک کلمه کلیدی مشخص استفاده می شود. برای محاسبه آن تعداد به کار رفتن کلمه کلیدی را در تعداد کل کلمات متن تقسیم می کنند.

  • مخفی کاری چیست؟

مخفی کاری (Cloaking) تکنیکیست که در آن محتوایی که به موتورهای جستجو نمایش داده می شود با محتوایی که کاربران آن را مشاهده می کنند متفاوت است.

هدف از Cloaking افزایش رتبه یک سایت دیگر در نتایج جستجوست. همچنین در بعضی مواقع، Cloaking کاربر را به سایت دیگری که انتظارش را ندارد منتهی کرده و محتوای اصلی صفحه را پنهان می کند.

  • AMP چیست؟

AMP یا Accelerated Mobile Pages یک سیستم متن باز کدگذاریست که ناشرین محتوا می توانند با استفاده از آن به افزایش سرعت بارگذاری صفحات در موبایل ها بپردازند. این سیستم در مواقعی که نسخه موبایلی سایت چنگی به دل نمی زند بسیار کاربردیست.مای بیزینس گوگل چیست؟
مای بیزینس گوگل (Google My Business) ابزار ساده و رایگان این شرکت است که به برندها، کسب و کارها، هنرمندان و سازمان اجازه مدیریت حضور آنلاین خود در نتایج جستجو و گوگل مپس را می دهد. با تایید و ویرایش اطلاعات مربوط به کسب و کار خود به مشتریان کمک می کنید تا به راحتی شما را یافته و با شما بیشتر آشنا شوند.

  • جریمه گوگل چیست؟

جریمه یا پنالتی گوگل نتیجه منفی تاثیر الگوریتم های گوگل و بررسی های آن است که باعث کاهش شدید رتبه سایت می گردد.این تاثیر می تواند در نتیجه اشکال در اجرای آپدیت های گوگل بوده و یا به خاطر فعالیت سئو کلاه سیاه سایت ها باشد.

  • کامنت گذاری چیست؟

کامنت گذاری یکی از روش های محبوب بازاریابیست که به واسطه نوشتن کامنت در وبلاگ ها صورت می پذیرد. این کار موجب افزایش حضور آنلاین یک وبسایت می گردد.
از مزیت های کامنت گذاری، قابلیت گذاشتن لینک سایت خود در آنهاست. در نتیجه آن احتمال کسب ترافیک ارجاعی از کاربران بیشتر می شود.

  • پست مهمان چیست؟

منظور از پست مهمان تهیه یک محتوا و انتشار آن در یک سایت دیگر است. وبلاگ هایی که چنین قابلیتی دارند، به نویسندگلان خود اجازه می دهند که نام خود را در پست ذکر کرده و احیانا لینکی به صفحه سایت خود دهند.مانند سایت ویرگول

  • فید RSS چیست؟

RSS فرمتیست که برای اطلاع از تغییرات یک صفحه وب مورد استفاده قرار می گیرد. فیدهای RSS به صاحبین سایت ها اجازه می دهد که تغییرات و پست های جدید خود را به صورت اتوماتیک به کاربران عضو آن فید اطلاع دهند.فید های RSS به کاربران نیز امکان می دهد تا در اسرع وقت از آپدیت های سایت های مورد علاقه خود آگاه شوند. آنها می توانند چندین فید را در کنار یکدیگر ذخیره کنند تا در صورت به روز رسانی هر کدام مطالبشان را مطالعه کنند.

  • Social Networking چیست؟

منظور از Social Networking فعالیت در شبکه های اجتماعیست به گونه ای که موجب افزایش دنبال کنندگان شما گردد. این شبکه های اجتماعی در اینترنت بسیار زیادند و از جمله معروف ترین آنها می توان به فیسبوک، توییتر، لینکدین، پینترست، اینستاگرام و گوگل پلاس اشاره کرد.

  • Social Bookmarking چیست؟

Social Bookmarking روشی برای ذخیره کردن و سازمان دهی به صفحات وب مورد علاقه مان است. کاربران در سرویس های Social Bookmarking می توانند وب سایت های مورد علاقه خود را نشانه گذاری کرده و به اشتراک بگذارند.این بوکمارک ها اغلب به صورت عمومی در دسترسند و تمام کاربران این سرویس ها می توانند آنها را مشاهده و ذخیره کنند.

  • انتشار پست در فروم چیست؟

فروم ها یا انجمن های گفتگو یکی از بهترین ابزارهای مشارکت در محیط آنلاین است و در صورت فعالیت صحیح می تواند موجب جذب کاربران گردد. انتشار محتوا در فروم ها و پاسخ به سوالات کاربران می تواند آنها را به سمت سایت شما بکشاند و علاوه بر این پتانسیل درج بک لینک را نیز دارند.

  • گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای گوگل است که در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شد و از قدرتمندترین ابزارهای آنالیز سئو می باشد. با استفاده از این ابزار وبمسترها می توانند ترافیک وبسایت را مانیتور و ردیابی کنند.
یکی از مهمترین امتیازات گوگل آنالیتیکس قابلیت ادغام آن با دیگر ابزارهای گوگل مانند Public Data Explorer و Google AdWords است.

  • انکر تکست چیست؟

انکر تکست به متن های لینک داری گفته می شود که مقصد آن ها هر جای وب می تواند باشد. این متن ها اغلب در رنگ آبی بوده یا زیر آنها خط کشیده می شود. اما با تغییر در کد HTML سایت می توان هر رنگی را به آنها نسبت داد.
انکر تکست به کاربران کمک می کند تا به داده های گوناگونی که در سراسر وب وجود دارند مرتبط شوند. مهمترین نکته سئو درباره انکر تکست اینست که لینک موجود در انکر تکست می بایست با محتوای متن آن در ارتباط باشد.

  • خطای ۴۰۴ چیست؟

صفحات ۴۰۴ یکی از موانع مهم در راه یک سئو موفق است. وقتی آدرس یک صفحه تغییر می یابد و یا اصلا آن صفحه وجود ندارد، هر لینک منتهی به آن آدرس ها با نتیجه خطای ۴۰۴ خاتمه می یابد.
نکته جالب اینجاست که گوگل هیچ وبسایتی را به خاطر خطای ۴۰۴ جریمه نمی کند. با این حال اگر موتورهای جستجو به صورت مداوم با این خطا رو به رو شوند، از پایش لینک های داخلی سایت سر باز می زنند و احتمالا این مسئله موجب کاهش ترافیک سایت می گردد.

  • صفحات doorway چیست؟

صفحات doorway که از آنها با نام صفحات gateway، portal یا entry نیز یاد می گردند، به صفحاتی گفته می شود که با هدف افزایش ترافیک سایت تنها با تکیه بر کلمات کلیدی بسیار زیاد ایجاد می گردند.این صفحات در نتایج مختلف جستجو ممکن است ظاهر شوند و هدف آنها انتقال کاربر به سایت دیگری است. این صفحات دارای محتوایی نبوده و صرفا تونلی به سایت هدف می باشند. دو حالت شناخته شده در صفحات doorway، مخفی کاری (cloaking) و همینطور ریدایرکت آن صفحات است.

  • یو آر ال چیست؟

URL که مختصر شده عبارت Uniform Resource Locator است، به انواع آدرس موجود در وب اطلاق می شود. یو آر ال ها برای اشاره به آدرس صفحات وب به کار برده می شوند. یو آر ال ها شامل پروتکل های اینترنتی، آدرس آی پی هاست، نام دامین و دیگر اطلاعات جانبی می گردند.

  • PPC چیست؟

PPC (مخفف Pay-Per-Click) به‌معنای پرداخت به‌ازای هر کلیک و یکی از انواع شیوه‌های بازاریابی اینترنتی است که شامل پرداخت هزینه‌ برای هربار کلیک روی یکی از تبلیغات شما می‌شود.

  • SMO چیست؟

SMO (مخفف Stands for Social Media Optimization) به‌معنای بهینه‌سازی برای شبکه‌های اجتماعی است و از شبکه‌های اجتماعی برای رشد کسب‌وکارتان استفاده می‌کند. بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند آگاهی از محصولات و خدمات شرکتتان را افزایش دهد و به شما کمک کند با مشتریان بهتر ارتباط برقرار کنید و شایعات یا اخبار منفی درباره شرکت خود را کاهش دهید.

  • SEM چیست؟

بازاریابی موتورهای جست‌وجو (Search Engine Marketing) اصطلاحی است که برای خرید تبلیغاتی مانند PPC استفاده می‌شود که در SERP برای کوئری‌های مرتبط ظاهر می‌شود.

  • robots.txt چیست؟

صفحه‌ای است که به موتورهای جست‌وجو اطلاعاتی درباره آن دسته از صفحات وب‌سایتتان می‌دهد که می‌خواهید در موتورهای جست‌وجو فهرست یا ایندکس شوند. این صفحه را ازطریق آدرس YOURDOMAIN/robots.txt می‌توانید پیدا کنید.

  • فایل sitemap.xml چیست؟

این فایل فهرستی از تمام صفحات وب‌سایت و نقشه و مرجعی سریع از محتوای شما برای ایندکس‌شدن در موتور جست‌وجو به‌حساب می‌آید.

  • Page Rank چیست؟

یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که برای رتبه بندی صفحات موتور جستجو (SERP) استفاده می شود. PageRank یک مقدار عددی را به یک صفحه وب بر اساس اهمیت و ارتباط آن اختصاص می دهد و از آن برای نمایش در SERP استفاده می کند.

  • پنالتی گوگل چیست؟

یکی دیگر از سوالات متداول سئو درباره پنالتی گوگل است. دو نوع جریمه گوگل وجود دارد؛ ۱: جریمه های عمل دستی؛ که یک شخص واقعی با دستکاری سایت، سعی در فریب دادن گوگل داشته. ۲: جریمه های الگوریتمی؛ که تنظیمات آپدیت گوگل، سایت های مخالف الگوریتم جدید را به شکل خودکار، حذف می کند. برای رفع پنالتی ناشی از اقدامات دستی از روش درج شده در فلوچارت SEMrush Google Penalty Workflow Infographic استفاده کنید.

  • سئو درون صفحه‌ای به چه معناست؟

سئو در صفحه یا On-page SEO که به آن سئو داخلی نیز می‌گویند، تاکتیک‌هایی را شامل می‌شود که بر روی و یا در درون صفحات شما به کار می‌رود تا بتوانید رتبه بالاتری را در رنک صفحه‌های نتایج موتورهای جستجو به دست بیاورید.سئو داخلی هم شامل محتوانگاری و هم شامل کدهای به کار رفته در یک صفحه اینترنتی می‌شود (که شامل بهینه‌سازی تصویر، بهینه‌سازی کلمه کلید، استفاده از نشانه‌گذاری‌های Schema مناسب و موارد دیگر هم هست)، در اینجا ما از لینک‌های خارجی و یا منابع ارسال سیگنال خارجی استفاده نمی‌کنیم.

  • سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی شامل مواردیست که بر روی رتبه سایت موثر بوده اما در خارج از سایت اتفاق میفتد. این موضع شامل بازاریابی محتوا، شبکه های اجتماعی و لینک سازی در خارج از محدوده سایت میشود و همگی موجب ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجو می گردند.

  • ربات گوگل چیست؟

ربات گوگل یک خزنده وب است که وب سایت ها را پیدا می کند، در آنها می خزد و آنها را فهرست می کند.

  • بازاریابی محتوا چیست؟

منظور از بازاریابی محتوا، مجموعه اقداماتیست که با هدف تولید و نشر محتوای ارزشمند انجام می شود تا موجب جذب مخاطبین به وبسایت شده و بتوان به این واسطه به کسب درامد از طرق مناسب پرداخت.

  • Google trends چیست؟

ابزار Google trends نشان دهنده تغییرات حجم جستوی یک کلمه یا عبارت در طول زمان است. همچنین درصد جستجوی یک کلمه در زبان ها و مکان های مختلف را نیز نشان می دهد.با استفاده از Google trends می توان به علایق در حال افزایش یا کاهش کاربران پی برد. همچنین این ابزار کلمات کلیدی که در حال حاضر به شدت در حال جستجو هستند را نیز نشان می دهد.

  • رنک برین چیست؟

رنک برین (RankBrain) سیستمیست که مبتنی بر هوش مصنوعی می باشد و گوگل از آن برای درک محتوای صفحات استفاده می کند. این سیستم در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۵ عملیاتی و اجرا شد.قدرت این تکنولوزی در درک کلمات جدیدیست که در گوگل مورد جستجو قرار می گیرد. این سیستم عبارت مورد جستجو را به بردارهایی از صفر و یک تبدیل کرده و با مقایسه آن با سایر عبارت های قبلی مورد جستجو سعی در ارائه بهترین نتایج مرتبط به کاربر می کند.

  • متا تگ ها چیست؟

متا تگ ها عناصری از HTML هستند که کاربران و موتورهای جستجو را در مورد محتوای صفحه وب راهنمایی می کنند. به عبارت ساده تر، حاوی اطلاعاتی است که محتوای صفحه وب را توصیف می کند.متا تگ ها شامل تگ های عنوان، توضیحات متا و غیره است.

  • کلمات کلیدی چیست؟ چند نوع از کلمات کلیدی را نام ببرید.

کلمات کلیدی عبارت‌های جستجو یا پرسش‌هایی هستند که در موتورهای جستجو انجام می‌شوند. به عبارت ساده تر، کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که کاربران برای جستجوی چیزی در موتور جستجو تایپ می کنند. کلمات کلیدی می توانند کلیدواژه های کوتاه و کلیدواژه های طولانی باشند.

  • منظور از سئو کلاه سفید چیست؟

مطمئناً این یکی از مهم ترین سوالات مصاحبه سئو است. سئو کلاه سفید به روش ها و تاکتیک های مورد استفاده برای بهبود رتبه بندی وب سایت در محدوده دستورالعمل های گوگل اشاره دارد. این مورد شامل ایجاد وب سایت های سازگار با موتور جستجو با تجربه کاربری با کیفیت است. علاوه بر این، بر تولید محتوای با کیفیت بالا تمرکز می کند که ارتباط و ارزش را برای کاربران خود فراهم می کند. بنابراین به آنها کمک می کند تا لینک های با کیفیت خوب به دست آورند. برخلاف سئوی کلاه سیاه، که استفاده از تاکتیک های مبهم برای فریب دادن موتورهای جستجو برای به دست آوردن نتایج کوتاه مدت است.

  • سئو کلاه سیاه چیست؟ از کدام تاکتیک های کلاه سیاه باید اجتناب کنید؟

یکی دیگر از موارد مورد علاقه مدیران در میان لیست مصاحبه سوالات و پاسخ های مصاحبه برای سئو، سئو کلاه سیاه است. سئوی کلاه سیاه شامل استفاده از روش‌های مبهم برای دستکاری الگوریتم‌های گوگل برای کسب رتبه‌بندی جستجوی خوب است. این روش‌ها اساساً برای به دست آوردن نتایج سریع و فوری، برخلاف دستورالعمل های گوگل است.

با این حال، سئوی کلاه سیاه در صورت گرفتار شدن (که دیر یا زود انجام می‌شود) موضوعی خطرناک است، همچنین گوگل جریمه‌های سنگینی را برای این روش‌ها اعمال می‌کند. اگر وب سایت شما به دلیل استفاده از روش های کلاه سیاه شناسایی شود، حذف جریمه ها زمان و تلاش زیادی می برد. در مجموع، کلاه سیاه ممکن است برای به دست آوردن نتایج کوتاه مدت مفید باشد، اما قطعاً گزینه ای برای یک استراتژی بلند مدت نیست.

  • کلاکینگ (cloaking) چیست؟

Cloaking یک تکنیک سئو کلاه سیاه است که در آن وب سایت محتوا و URL های مختلف را به موتورهای جستجو و کاربران انسانی نشان می دهد. این شامل فریب دادن الگوریتم های موتورهای جستجو با نمایش یک صفحه وب پر از کلمات کلیدی است که در غیر این صورت ممکن است برای کاربر بی ربط باشد.این نوعی تکنیک است که به شدت توسط گوگل جریمه می شود و می تواند منجر به ممنوعیت کامل ورود خزنده های گوگل به سایت استفاده کننده شود.

  • لینک های بد را تعریف کنید؟

لینک های بد یا لینک های بی کیفیت خط قرمزی هستند که دستورالعمل های گوگل را نقض می کنند. چنین لینک هایی با کیفیت پایین می توانند جریمه هایی را ایجاد کنند و رتبه بندی موتورهای جستجوی شما را کاهش دهند. چند نمونه از لینک‌های بی ارزش عبارتند از: مزرعه‌های لینک، لینک‌های پولی، لینک‌های ساید یا سایر تکنیک‌های لینک‌های کلاه سیاه.

  • PBN چیست؟

PBN یک شبکه بک لینک خصوصی است که به شبکه ای از وب سایت ها دسترسی فراهم است که تعداد زیادی لینک به وب سایت دیگری داده می‌شود. این یک عمل کلاه سیاه است که برای دستکاری موتورهای جستجو انجام می شود. این شامل لینک دادن از شبکه به وب سایت مهم شما و انتقال قدرت آن است.

PBN اغلب با استفاده از دامنه های منقضی شده ساخته می شود که از نظر گوگل لینک ها و اعتباری به دست آورده است. با این حال، این روش برخلاف دستورالعمل‌های گوگل است، زیرا می‌تواند یک وب‌سایت اسپم را ارتقا دهد.

  • EAT چیست؟ چرا گوگل به آن اولویت می دهد؟

EAT مخفف Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness است که کیفیت یک صفحه وب را تعیین می کند.

طبق به‌روزرسانی Google، از EAT به عنوان یک بررسی کنترل کیفی برای تعیین کیفیت کلی یک صفحه وب استفاده می‌کند.

  • لانگ تیل کیورد (long-tail keyword) چیست؟

کلمات کلیدی طولانی، کلمات کلیدی بسیار خاصی هستند که شامل چهار کلمه یا بیشتر هستند. این نوع کلمات کلیدی حجم جستجوی کمی دارند اما به دلیل خاص بودن، نرخ تبدیل بالایی دارند.

سئو و محتوا

  • آیا وبلاگ نوشتن به سئو کمک می‌کند؟

بله! هر بخشی از محتوای جدیدی که شما ایجاد می‌کند، می‌تواند فرصت جدیدی را برای افزایش رتبه‌بندی وب سایت شما برحسب کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کارتان را در اختیارتان قرار دهد.

وبلاگ‌های با کیفیتی که شما می‌سازید، می‌تواند شبکه‌ای بسیار بزرگتری را در اختیار شما قرار دهد که بتوانید ترافیک‌های ارگانیک را از طریق نتایج جستجوی به دست بیاورید.

  • تولید محتوای وبسایت را برون سپاری کنیم یا نه؟

شرکت های مختلفی هستند که خدمات تولید محتوا ارائه می دهند. ما هم در رویاکو این خدمات را انجام می دهیم. ابتدا باید به این نکته توجه اشته باشیم که محتوا اثرات مختلفی بر روی سایت یا کسب و کار ما دارد.مهمترین اثر محتوای خوب و حرفه ای جذب اعتماد کاربران و مشتریان است.محتوا کمک می کند در گول اعتبار کسب کنید و رتبه بگیرید و در صفحات اول گوگل دیده شوید.اعتمادی که بعد از تولید محتوای خوب و حرفه ای ایجاد می شود منجر به افزایش فروش سایت شما خواهد شد.بنابراین با توجه این اثرات ذکر شده، تولید محتوا یک کار خیلی تخصصی و مهم است. معمولا برون سپاری محتوا در حوزه هایی که تخصصی محسوب می شوند در بیشتر اوقات منجر به نتایج مطلوبی نمی شود.بنابراین حتما این نکته را در نظر داشته باشید که بهترین فردی که می تواند تولید محتوا انجام بدهد یا به تولید محتوا نظارت بکند خود شما هستید.

چون افرادی که بیرون از مجموعه تخصص تولید محتوا دارند کسب و کار شما را نمی شناسند. ممکن است محتوای خوبی بنویسند اما کاربری که آن محتوا را می خواند و مقداری اطلاعات در حوزه کاری شما دارد اعتمادش به شما جلب نشود و آن محتوا اثربخشی موردنظر را نداشته باشد.بنابراین در حوزه های تخصصی سعی کنید حتما داخل مجوعه خودتان تولید محتوا را انجام بدهید یا اگر هم برون سپاری می کنید حتما نظارت دقیقی به موضوع داشته و چارچوب های تولید محتوا را مشخص بکنید تا آن محتوا اثربخشی لازم را داشته باشد.

  • آیا دسته‌بندی‌ها به سئو کمک می‌کنند؟

بله دسته بندی صفحات باعث ایجاد ارتباط منطقی و منظم در سایت میشود و علاوه بر موتورهای جست و جو ، کاربران نیز بسیار راحت تر میتوانند به مطالب وبسایت دسترسی داشته باشند. و ارتباط تعدادی از صفحات مختلف با یک طیف از کلمات کانونی باعث رشد سریع تر سایت میشود.

  • چه تعداد کلمه برای تولید محتوا سئو شده مناسب است ؟

پست های وبلاگ بخش بزرگی از محتوا برای اضافه کردن به وب سایت شما هستند، زیرا آنها به شما اجازه می دهد به روز رسانی سریع و به موقع خود را به سایت خود بدهید. پست های وبلاگ نیز به راحتی قابل اشتراک در حساب های رسانه های اجتماعی شما و در خبرنامه های ایمیل است.شما می توانید از وبلاگ ها برای بیان نظرات خود در مورد چیزی استفاده کنید یا برای گفتگو با مشتریان بالقوه و فعلی خود، صحبت کنید.درست مثل مقالات اطلاع رسانی، ثابت شده است که چه مدت وبلاگ شما بیشتر میشود، بهتر است. شما باید بیش از ۱۰۰۰ کلمه را هدف قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که شما در موتورهای جستجو رتبه میگیرید.به طور معمول، وبلاگ ها به اندازه یک فرم طولانی ساخته نمی شوند، زیرا یک خواننده وبلاگ به دنبال یافتن بینش یا خواندن نظر نسبتا سریع است. آنها معمولا به دنبال یک بحث گسترده، و نه آسان به عنوان خوانده شده. اگر چه برخی از وبلاگ ها قطعا می تواند بیش از ۱۰۰۰ کلمه باشد!

  • چرا باید تصاویر alt داشته باشند؟

موتور های جست و جو نمی توانند تصاویر را بخوانند اما قادر به خواندن متون هستند. متن alt در تصاویر به موتور های جست و جو کمک می کند که بفهمند عکس درباره چیست و شما را در نتایج تصاویر خود نیز نشان بدهند.

  • چگونه بفهمیم که از تعداد مناسبی از کلمات کلیدی در یک صفحه استفاده می‌کنیم؟

متأسفانه در‌این‌باره نمی‌توان عدد دقیقی را ذکر کرد؛ زیرا روش اشتباهی برای بهینه‌سازی کلمات کلیدی است. هیچ عدد ثابتی برای تراکم کلمه کلیدی در متن وجود ندارد. درواقع، استفاده بیش‌ازحد از یک کلمه کلیدی به‌دلیل «تکرار کلمات کلیدی» (Keyword Stuffing) ممکن است به سئو وب‌سایتتان صدمه بزند. در سئو فقط به فکر جلب رضایت کاربران باشید و در‌صورت نیاز از کلمات کلیدی استفاده کنید.

سئو داخلی

  • چگونه می توان یک صفحه ایندکس شده را از نتایج حذف کرد؟

دلایل مختلف وجود دارند که مدیران وب سایت ها را به سمت حذف صفحات ایندکس شده در گوگل هدایت می کنند. برای حذف صفحات ایندکس شده در گوگل به چند روش می توانید اقدام نمایید. روش نخست به عنوان روش دستی به گونه ‌ای است که با کندترین حالت صورت می پذیرد. در عین حال این روش را ارگانیک ترین راهکار عنوان می ‌کنند. اگر به قسمت مدیریت سایت و هاست دسترسی کامل دارید، می توانید به راحتی آن صفحه را از وب سایت خود حذف کنید. در این شرایط گوگل متوجه می ‌شود که قصد حذف کردن صفحه مورد نظر را دارید و آن را برای کاربران نمایش نخواهد داد. از روش ‌های دیگر برای حذف صفحات ایندکس شده در نتایج جستجو می توان به استفاده از ابزار سرچ کنسول گوگل و پاک کردن محتوای منقضی شده اشاره کرد.
گاهی اوقات کاربر تصمیم می گیرد که از کپی رایت محتواهای خود جلوگیری کند. به همین علت می‌تواند با ارائه اطلاعات موثق مانند شماره کارت ملی یا موارد مشابه، به نیاز خود دست پیدا کند.

سئو خارجی

  • برخی از بهترین تکنیک های مورد استفاده برای سئوی خارجی را نام ببرید؟
  1. ارسال پست مهمان
  2. ارسال محتوا در انجمن‌ها
  3. نظر دادن در وبلاگ‌ها
  4. ارسال مقاله در رسانه‌های رپورتاژی
  5. لینک‌های سوشال سیگنال
  6. گذاشتن لینک در سایدبار سایت‌ها

سئو فروشگاهی

  • برای پیشرفت سئوی سایت فروشگاهی چه کاری باید انجام دهیم؟

در فروشگاه های اینترنتی به خاطر اینکه محتوای محصولات سایت های مختلف یکسان است و حجم عکس محصولات زیاد است و بنظر در سئو سایت مشکل داریم!

حالا چکار کنیم که این مشکل برطرف شود:
_ اولین موضوعی که وجود دارد اینست که مشکل فقط برای شما نیست. بقیه هم همین مشکل را دارند! بنابراین گوگل شما را نسبت به رقبا می‌سنجد و وقتی بقیه به همین صورت هستند شما نیز نباید نگران باشید.

_ از طرف دیگر الگوریتم رنک برین گوگل که وزن فاکتورهای مختلف روی کلمات کلیدی را تغییر می دهد. این اتفاقی است که برای کلمات کلیدی می‌افتد بنابراین شما نسبت به بقیه سنجیده می شوید.

هر چقدر بتوانید محتوای بهتری تولید بکنید،در مورد محصول توضیح دهید، سعی کنید از نقد و بررسی استفاده کنید، نظرات کاربران را بخوانید و بخواهید در مورد خرید محصول نظر بدهند می‌تواند به ارتقای محتوای صفحه کمک کند و سئوی شما را نسبت به بقیه رقیبان توسعه بدهد و رتبه بهتری کسب کنید.

_از طرف دیگر سئو تکنیکال در این حوزه می تواند خیلی مهم باشد، استفاده از اسکیماها می‌تواند به صفحات محصولات کمک کند.

نحوه معرفی محصول و ساختار سایت می تواند به سئو سایت شما کمک کند و تاثیر گذار باشد

  • آیا لازم است برای تمام ۱۰۰۰ محصولی در سایت دارم Description منحصر به فرد بنویسم ؟

یکی از سوالات متداول در میان افرادی که بتازگی با سئو آشنا شده اند همین سوال بوده است.آیا تمام صفحه ها باید یونیک و منحصر به فرد باشند ؟ جواب این سوال بله است. اگر می خواهید در گوگل رتبه سایت خود را بالا ببرید لازم است که هر صفحه شما کاملا خاص و منحصر به فرد باشد ، تا به این طریق از ایجاد محتوای تکراری duplicate content پرهیز شود.بنابراین در این موارد لازم است تک تک صفحه های سایت خود را بهینه سازی کنید.اگر وب سایت شما دارای چنین صفحات زیادی است ، ساختار وب سایت و طبقه بندی محصولات بسیار با اهمیت می شود.برای مثال اگر ۱۰۰۰ صفحه محصولات دارید که باید محتوا و توضیحات آنها عوض شود، می توانید اولویت خود را روی صفحه دسته بندی محصولات بگذارید.به این ترتیب شانس شما برای دریافت رتبه بالاتر بیشتر خواهد شد.اگر در همین حین بخش فیلتر محصولات و همچنین عملکردجستجوی وب سایت خود را نیز تقویت و بهینه سازی کنید از بسیاری مشکلات اجتناب خواهد شد.

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای صفحات فرود فروشگاه اینترنتی؟

مجموعه ای از کلمات کلیدی دارند و تحلیل آنکه در هر صفحه فرودی از چه کلمات کلیدی استفاده کنند یک مقدار برایشان مشکل است و گفته اند مثلا یک کلماتی مثل انگشتر طلا ،انگشتر طلای مردانه ،انگشتر طلای زنانه ،انگشتر طلای زنانه ظریف و اینها را باید به چه صورت برنامه ریزی کنند .

ببینید این یک مقداری برمیگردد به آن تجربه ای که در سئو دارید و باید چندتا نکته رو در نظر بگیرید:

نکته اول اینکه افرادی که کلمات را جستجو می کنند آیا نیت یکسان درند یا نه؟ و آیا این کلمات کلیدی مختلف میتواند در یک صفحه بر اساس نیت کاربری که میخواهد به آن صفحه مراجعه کنند قرار بگیرد یا نه ؟

به عنوان مثال انگشتر طلا و طلای مردانه و زنانه قائدتا هر کدام از این سه تا کلمه باید روی سه تا صفحه مجزا کار بشوند چرا که آن محتوای داخل آن قرار میگیرد و نیت کسی که این کلمات را سرچ میکند با هم متفاوت است. اما انگشتر طلای زنانه و انگشتر طلای زنانه ظریف شاید لازم نباشد که دو تا صفحه مجزا داشته باشند. این بستگی دارد به اینکه شما کلا چه ساختاری در نظر میگیرید. اگر کلماتی که خیلی از نظر مفهومی به هم نزدیک هستند و روی صفحات مختلف کار بشوند این خیلی کار جذابی نیست و نه برای کاربری که سایت شما را میبیند و نه برای ربات های گوگل و نباید چنین کاری را انجام بدهید و برای بعضی از کلمات مثل انگشتر طلای زنانه ارزان ،انگشتر طلای زنانه ظریف ، انگشتر طلای زنانه کلاسیک میتوانید از تگ ها استفاده کنید و یک سطح دیگری از طبقه بندی را داشته باشید که آن هم در یک صفحه مجزا میشود، بشرطی که حجم محتوای محصولاتی که دارید زیاد است و برای هر کدام از این کلمات و صفحات میتوانید یک محتوای خاص خودش و محصولات خاص خودش را ارائه بدهید. در مورد اسم محصولات هم چون کار شما در حوزه طلا است ممکن است که محصولات مختلفی داشته باشید که اسم انگشتر طلا در آن تکرار شده باشد و این موضوع را هم باید به آن دقت داشته کنیم که یک محصول از گروهتان قدرت بیشتری را نگیرد و یا با گروهتان هم نوع خواری ایجاد نکند .ضمن اینکه اگر که محصولاتتتان بطور موقت ایجاد میشوند ،چون در حوزه طلا به این صورت است که شما یک محصولی را می آورید و فروش میرود و دیگر آن محصول را ندارید . اگر یک همچین حالتی را دارید میتواند حتی جلوی ایندکس شدن خود محصولات را مجزا بگیرید و تمرکز را بگذارید روی گروه ها و زیر گروه ها و کلمات مرتبط بتوانند نتیجه بهتری برایتان حاصل نماید.

جمع‌بندی
در این مقاله، به ۱۰۰ سؤال جامع و مفهومی درباره سئو جواب دادیم. هر سؤال دنیای خاص خود را دارد و درباره هر بخش می‌توانید تحقیقات بیشتری انجام دهید؛ اما هدف اصلی ما بررسی کلی عوامل مؤثر بر سئو وب‌سایت شما بود. اگر کارفرما یا سئوکار هستید، باید سوالات متداول سئو را مدنظر قرار دهید تا وضعیت سئو وب‌سایتتان مطلوب‌تر باشد.

مطالب مرتبط با سوالات متداول سئو Seo